e TWİNNİNG PROJESİ / (BEES AND US:EXPLORİNG NATURE)'ARILAR VE BİZ: DOĞAYI KEŞFEDİYORUZ'


e TWİNNİNG PROJESİ / (BEES AND US:EXPLORİNG NATURE)'ARILAR VE BİZ: DOĞAYI KEŞFEDİYORUZ'
HEDEFLER
Öğrencilerin arılar ve doğadaki rolleri hakkında temel bilgileri kazanmalarını sağlamak.
Doğa bilincini ve sevgisini geliştirmek.
İşbirliği ve takım çalışması becerilerini arttırmak.
STEAM yöntemlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.
Arıların ekosistemdeki rolünü öğretmek.
Çocuklarda çevre bilincini geliştirmek.
Etkinliklerle el-göz koordinasyonu ve motor becerilerin desteklemek.
Proje boyunca dijital araçları kullanarak teknolojiyi etkili bir şekilde tanıtmak.
PROJE TAKVİMİ : (Şubat - Mayıs)
ŞUBAT: Tanışma ve Temel Bilgilendirme
* 3-16 Şubat
•eTwinning platformunda proje tanıtımı ve okullar arası tanışma.
•Proje afiş logo tasarımlarının hazırlanması öğrenci öğretmeni şehir okul tanıtımlarının sisteme yüklenmesi
•5 Şubat 2025 öğretmen tanışma toplantısı
•12 Şubat 2025 öğrenci tanışma toplantısı
* 17-28 Şubat
•Öğretmen ve velilere yönelik bilgilendirici bir çevrimiçi toplantı.
•Arıların yaşam döngüsü ve görevleri hakkında temel bilgi verilmesi (basit hikayeler veya videolarla).
•Çocuklarla “Arılar Nasıl Yaşar?” konulu resim etkinliği.
MART: Araştırma ve Etkinlikler
* 3-16 Mart
•“Arılar ne yer, ne içer?” sorusu üzerine basit deneyler ve hikaye okuma.
•Bahçede veya sınıfta basit bir “çiçek dikim” etkinliği (arılar için).
* 17-31 Mart
•Çocuklarla arı temalı dans ve müzik etkinlikleri.
•Geri dönüştürülebilir malzemelerden bir “arı evi” yapma çalışması.
NİSAN: Paylaşım ve Yaratıcılık
* 1-13 Nisan
•Arılarla ilgili şarkılar öğrenme ve bunları kaydetme (projede paylaşım için).
•Çocukların boyama yaptığı “Arılar ve Çiçekler” temalı bir sergi düzenleme.
* 14-30 Nisan
•“Arılar olmasaydı ne olurdu?” sorusu üzerine bir tartışma etkinliği.
•Çocukların projedeki diğer okullarla kartpostal veya çizim paylaşımı yapması.
MAYIS: Proje Sonuçlandırma ve Ürün Hazırlığı
* 1-10 Mayıs
•Çocukların tüm etkinliklerinden seçilen eserlerin dijital kitap haline getirilmesi.
•Proje videosunun hazırlanması (katılımcı okulların katkılarıyla).
* 10-20 Mayıs
•Velilere ve okul topluluğuna projeyi tanıtmak için bir sunum veya sergi düzenleme.
•eTwinning platformunda proje kapanış toplantısı ve değerlendirme.
Kübra ŞAMLI/5 YAŞ A SINFI ÖĞRETMENİ



